PRAKTISCHE INFORMATIE

Ooit begonnen als vakantieactiviteit voor basisschoolkinderen waar een vakantie niet vanzelfsprekend voor is, uitgegroeid tot een week waar ruim 130 kinderen en 50 vrijwilligers ieder jaar halsreikend naar uitkijken. Welkom bij KinderVakantieWerk Beek!

De een-na-laatste week van de bouwvak staat ieder jaar steevast in het teken van plezier, vriendschappen aangaan, nieuwe dingen ontdekken en vooral binding – voor zowel jong als oud. Een week vol bosspellen, speurtochten en groepactiviteiten – en overnachtingen voor onze senioren.

De basisschoolkinderen worden opgedeeld in junioren (groep 2 – 3 – 4 – 5) en senioren (groep 6 – 7 – 8), uitgaande van de groep waar ze het afgelopen schooljaar in hebben doorgebracht. Zo komen zij altijd bij leeftijdsgenootjes terecht en maken zij op een informele en speelse manier kennis met het volgende schooljaar.

Scoutinggebouw Ooshaka is onze uitvalsbasis vanwaaruit alles plaatsvindt. Iedere middag is er een pauze waarin de kinderen weer even op adem kunnen komen. Op woensdag en donderdag verzorgt KVW de lunch, op andere dagen dient deze zelf meegenomen te worden.

Iedere dag worden de kinderen tussen 09:15 en 09:30 op het Ooshaka verwacht. Het programma duurt vervolgens tot 15:30. Behalve voor de senioren op dinsdag en woensdag. Op die dagen hebben zij de mogelijkheid om te blijven slapen.

De kinderen kunnen tijdens het aanmelden aangeven bij wie ze graag in de groep willen. Hier proberen we dan zo goed als mogelijk rekening mee te houden wanneer we de groepen indelen. De maandagochtend, 5 augustus, hangen de groepsindelingen aan de ingang.

Dit jaar is ons thema “de B&B van KVW”, wat de rode draad vormt gedurende de week. In deze verhaallijn nemen we de kinderen mee naar onze eigen B&B waar een echtpaar gaat trouwen. De sleutel naar de bruidsuite is echter kwijt, dus de trouwerij kan niet door gaan.

Gedurende de week moeten de kinderen spellen uitvoeren om munten te verdienen waarmee ze vrijdagochtend, tijdens de ontknoping, hints kunnen kopen die ons naar de sleutel zal leiden. Hierdoor kan de trouwerij, en daarmee ons eindfeest, op vrijdagmiddag toch nog doorgaan. Op de vrijdagmiddag zijn ook de ouders welkom voor ons eindfeest met gezellige BBQ!

Na inschrijving ontvangt u digitaal een programmaboekje met alle nodige informatie zoals tijden, wat mee te nemen en ons programma.

Vanaf maandag 27 mei zullen er op onze socials video’s getoond worden waarbij we iedere week een personage voorstellen. Op die manier leren de kinderen iedereen al kennen en worden ze meegenomen in ons verhaal.

Mochten er vragen, opmerkingen of suggesties zijn, schroom dan niet om contact op te nemen via de contactpagina of via kvwbeek@gmail.com.

KVW Beek: wie is er niet groot mee geworden?